NEWHOLLAND
Iskusan lik
- Tu od
- 15 Srp 2010
- Poruka
- 5,621
Re: Pomoć pri zimskom startovanju hladnog motora
Jesi probao ovog ispustit da vidis jel ima taloga?
Jesi probao ovog ispustit da vidis jel ima taloga?
a zašto sam ja potrošio 2 minute života čitajuči ovaj post ?
Ovih dana ni koncetrat do -25 nije pomagao,kad je se temperatura spustila do -30Unaprijed: OPROSTITE MI NA DUŽINI TEKSTA
Ja vjerujem u to da nisu svi antifrizi isti. Nisu izrađeni na istoj kemijskoj osnovi, nisu isti aditivi u njima za gusnate blokove motora, ili za aluminijske blokove motora.
Nije pametno ni dolijevati nepoznati antifriz sa nepoznatim, naročito ako nisu iste boje.
Antifrizu nakon više godina budu postali upitni baš aditivi koji sprječavaju njegovu agresivnost prema bloku motora, hladnjaku itd. Ne bude se takav antifriz na niskim temperaturama smrznuo, ali bude nagrizao motor i rashladni sistem iznutra.
Ovdje sam sada pročitao neke detalje s kojima sam iznenađen, tim više što sam problematiku antifriza, pa dolijevanja antifriza svojevremeno dosta proučio. Dok smo ja i jedan tadašnji moj "šef" po radionama prezentirali neke od rezultata istraživanja i spoznaja, uvidjeli smo koliko čak i neki ozbiljni stariji majstori zapravo slabo poznaju kemijsku i druge strane antifriza.
Spomenuo budem samo činjenicu da je za naše potrebe najbolji omjer i mješavina pola koncentriranog antifriza i pola vode. Tada je i najbolja zaštita protiv smrzavanja. Ukoliko je više vode, a manje antifriza, tada su aditivi rijetki, a i antifriz slabo štiti, nije siguran za vrlo niske temperature. Ukoliko bi ulijali koncentrirani antifriz u sistem, štitio bi nas puno slabije nego dok je pomiješan sa vodom pola pola.
Za sve to postoji lijepi slikovni prikaz, grafikon miješanja, recimo za antifriz čija je baza: mono etilen glikol itd.
Zna biti problem ukoliko su u pitanju vrlo veliki rashladni sistemi od po 60 i više litara. Što ako pukne gumeno crijevo, pa nam iscuri recimo 25 litara antifriza. Koliko trebamo uzeti koncentriranog antifriza, a koliko vode da bi dolijali i dopunili naš sistem, a da bi recimo točka zaštite ostala na minus 25 stupnjeva. Nije sve baš tako lako. Ili gore, što ako je netko na cesti stavio novo gumeno crijevo, dolijao s običnom vodom i vratio se doma. Koliko sad doma treba ispustiti od te nove mješavine u rashladnom sistemu, koliko dodati koncentriranog antifriza, a da bi opet sistem vratio da mu štiti do minus 25. Eto i time sam se aktivno bavio i kontrolirali su te moje "sisteme računanja" smrzavanjem u kontrolnim flašicama itd itd.
Kad smo kod toga, kako znati da li Vaš antifriz vrijedi, jednostavno izvadite iz Vašeg traktora 1 dcl u flašicu i ostavite ju vani na hladnome i sigurnom mjestu gdje stalno prolazite. Dok ste god u prolazu kontrolirate ga okom, da li se mijenja, pretvara u kašu, smrzava, itd. Mirnije budete spavali, uvjeravam Vas.
Ni si treba glave razbijati s antifrizom, ne, ne.@Plus ako je g12 dobar za alu blokove i glave,zakaj nebi bio za druge ljevove?
Uostalom na mnogima piše za sve vrste motora,zamjena na 250000km ili 5-6god.
Ako mogu biti bez brige 6 godina zakaj bi glavu razbijal svake 2-3god jel dobar,jel štiti itd...
Jedino ako bum traktor ili auto imal 1-2god onda staviš kaj ti pod ruku dojde.
A ljudi najčešče se sjete za antifriz kad vani debelo zahlafi,pa ga odi istači mjenjaj peri sistem,a vani -12°C.
Poslano sa mog G630-U20 koristeći Tapatalk
kad pojede piksu , tj kad ima rupice kao da su ga zgrizli črvi to je od kavitacije , između ostalog i antifriz je taj koji sprečava kavitaciju ,Čital sam na slovenskom forumu. Na nekom zapadnom modelu traktora je predviđena zamjena antifriza svake 2 godine. Vlasnik je mjeril ujesen do koje temperature se ne smrzava i nije ga mijenjal još nekoliko idućih godina. Nakon određenog vremena su nastali veliki problemi. Taj model je imal jako tanke pikse u cilindrima i antifriz ih je s vremenom toliko nagrizel da su se pod djelovanjem pritiska na piksama napravile rupice. Jako skupi popravak. Riskirati pa profitirati, ili ne?