Kod bojanja automobila radim slijedećim materijalima:
1.Brusni papiri za suho (strojno) i za mokro ( obično ručno) brušenje. Grubo brušenje nakon kitanja je bolje raditi sa grubim (60-180) papirom nasuho. nakon finog kitanja brusimo (šlajfamo) sa vodobrusnim papirom ( 100-600). Voda ispire strugotine i sprečava zapunjavanje šmirgla . U protivnom nakupine boje ili kita na šmirglu kvare lijepo pobrušenu površinu.
2.Stari lak potrebno je odmastiti otapalom (može i benzinom) i dobro prebrusiti-ohrapaviti radi boljeg hvatanja novog sloja ( temelj, šprickit, kit za lopatice). Stari lak se skida brušenjem samo ako probija korozija ili ako se ljušti. Dobrostojeći lak se samo pobrusi papirom (300-400). Izravnavanje neravnina kitom (poliester) i jednokomponentnim finim radi se sa puno ponavljanja (kitaj-brusi) gotovo do iznemoglosti. Na kraju šprickit i njegovo brušenje izjenači prelaze i školjke od kitanja.
3. Lakiranje se može obaviti jednokomponentnim , dvokomponentnim i metalik lakovima.
Jednokomp. lakovi se miješaju u željenu nijansu i prije nanošenja se razrjeđuju prema uputi. Nanosi se u dva sloja.
Dvokomponentni lak se sastoji od boje i otvrđivača (hartera) koji se u točnim težinskom omjerima miješaju prije nanošenja (dobro promiješati) i razrijediti po uputi proizvođača. Za ovaj posao dobro dođe digitalja kuhinjska vaga.
Metalik se sastoji od sloja sa metalskim sjajem (baza) i zaštitnog bezbojnog laka. Sve se nanosi u dva sloja prema uputi....
Tanki sloj laka donosi slabu zaštitu i brza oštećenja. Rad pri velikoj vlazi u zraku uzrokuje matiraje površine-flekove. Rad na suncu se ne preporučuje (curenje).
Još neke napomene: -neke boje su prozirne (crvena , žuta) pa se prije završnog lakiranja nabaci jedan sloj laka koji dobro pokriva (krem, svijetlozelena,...) da se izjednače šare koje bi mogle prosijavati kroz boju.
- Sve komponente boja moraju biti u istom sustavu da nebi negativno međusobno djelovale (flekovi, matiranje, ljuštenje......). Kod nabave tražiti upute za primjenu.
-Alate oprati odmah sa nitrorazređivačem ili možda benzinom (probajte) razređivač od boje-laka je skup.
-poliranje je za amaterski posao luksuz i treba ga raditi samo u iznimnim prilikama.
-Toliko sam se sjetio za ovu priliku. To su moja samovska iskustva.
1.Brusni papiri za suho (strojno) i za mokro ( obično ručno) brušenje. Grubo brušenje nakon kitanja je bolje raditi sa grubim (60-180) papirom nasuho. nakon finog kitanja brusimo (šlajfamo) sa vodobrusnim papirom ( 100-600). Voda ispire strugotine i sprečava zapunjavanje šmirgla . U protivnom nakupine boje ili kita na šmirglu kvare lijepo pobrušenu površinu.
2.Stari lak potrebno je odmastiti otapalom (može i benzinom) i dobro prebrusiti-ohrapaviti radi boljeg hvatanja novog sloja ( temelj, šprickit, kit za lopatice). Stari lak se skida brušenjem samo ako probija korozija ili ako se ljušti. Dobrostojeći lak se samo pobrusi papirom (300-400). Izravnavanje neravnina kitom (poliester) i jednokomponentnim finim radi se sa puno ponavljanja (kitaj-brusi) gotovo do iznemoglosti. Na kraju šprickit i njegovo brušenje izjenači prelaze i školjke od kitanja.
3. Lakiranje se može obaviti jednokomponentnim , dvokomponentnim i metalik lakovima.
Jednokomp. lakovi se miješaju u željenu nijansu i prije nanošenja se razrjeđuju prema uputi. Nanosi se u dva sloja.
Dvokomponentni lak se sastoji od boje i otvrđivača (hartera) koji se u točnim težinskom omjerima miješaju prije nanošenja (dobro promiješati) i razrijediti po uputi proizvođača. Za ovaj posao dobro dođe digitalja kuhinjska vaga.
Metalik se sastoji od sloja sa metalskim sjajem (baza) i zaštitnog bezbojnog laka. Sve se nanosi u dva sloja prema uputi....
Tanki sloj laka donosi slabu zaštitu i brza oštećenja. Rad pri velikoj vlazi u zraku uzrokuje matiraje površine-flekove. Rad na suncu se ne preporučuje (curenje).
Još neke napomene: -neke boje su prozirne (crvena , žuta) pa se prije završnog lakiranja nabaci jedan sloj laka koji dobro pokriva (krem, svijetlozelena,...) da se izjednače šare koje bi mogle prosijavati kroz boju.
- Sve komponente boja moraju biti u istom sustavu da nebi negativno međusobno djelovale (flekovi, matiranje, ljuštenje......). Kod nabave tražiti upute za primjenu.
-Alate oprati odmah sa nitrorazređivačem ili možda benzinom (probajte) razređivač od boje-laka je skup.
-poliranje je za amaterski posao luksuz i treba ga raditi samo u iznimnim prilikama.
-Toliko sam se sjetio za ovu priliku. To su moja samovska iskustva.